وحدت،اخوت و تحولات علمی و فرهنگی درگرو تحقق برقراری حكومت اسلامی است
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،'سید محمد حسینی' دوشنبه شب در نخستین روز از برگزاری مسابقات بین المللی قرآن كریم به خصوصیات این كتاب آسمانی اشاره كرد و افزود: هر آن چه كه مایه هدایت و سعادت بشر است بطور یقین در قرآن كریم یافت می شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینكه بهترین قصه های پندآموز در قرآن كریم وجود دارد، ادامه داد:حكایاتی از جمله شرح زندگی حضرت یوسف پیامبر(ع) در قرآن كریم به گونه سلیس و شیرین آمده كه حاوی دهها پند و اندرز است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد:قرآن كریم به سبب آن كه از جانب خداوند متعال بر بشریت نازل شده و هیچ تحریفی از جانب آدمیان در آن بوجود نیامده است؛ راه سعادت و روش زندگی انسانها را نشان می دهد.

حسینی یادآور شد:بطور یقین قرآن كریم، كتاب هدایت و ارشاد بوده و انسان را از تاریكی به نور و روشنایی رهنمون می سازد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآورشد: همانگونه كه پیامبراسلام (ص) فرموده اند:' قرآن كریم ریسمانی است كه از آسمان بسوی زمین نازل شده و هر كسی كه بخواهد اوج بگیرد و از تعلقات دنیوی دنیا دست بكند، چاره ای جزء چنگ انداختن به این حبل المتین الهی ندارد'.

وی یادآورشد: امید است با برگزاری اینگونه برنامه های قرآنی كه سبب شور و نشاط و پویایی شده و شوق حفظ این كتاب آسمانی را افزایش می دهد، شاهد عمل هر چه بیشتر به دستورات قرآنی نیز در جامعه باشیم.

حسینی ادامه داد: همانگونه كه پیامبر اكرم (ص) با معرفی اسلام غبار غفلت را از جامعه جاهلیت زدود، امیدوارم این خیزش های اسلامی در منطقه و جهان اسلام نیز سبب حاكم شدن پر رنگ ارزش های قرآنی شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد:معتقدیم در كنار توحید، مباحثی همچون تحقق قسط و عدالت كه آرمان انبیای الهی است، جزء با حكومت اسلامی غیر ممكن خواهد بود.

وی افزود: وحدت، اخوت، صمیمیت،تحولات علمی و فرهنگی و رشد اقتصادی كه از نعمات اسلام بشمار می رود در گروی تحقق برقراری حكومت اسلامی امكان پذیر می باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: بطور حتم قرآن كریم كتابی آسمانی بوده و برای تمامی جوامع بشریت است و اینگونه نیست كه اسلام نیز همچون دیگر ادیان برای یك قوم و منطقه خاصی نازل شده باشد.

حسینی گفت كه امیدوارم مسلمانان سراسر جهان آن چه را كه در جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاده است، نصب العین خود قرار داده و باور كنند كه با وحدت، همبستگی، استقامت و پایداری می توانند موانع را از سر راهشان بردارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد:خوشبختانه امسال شاهد نوآوری هایی مطلوب و مناسبی در حاشیه برگزاری بیست و نهمین دوره بین المللی قرآن كریم همچون ایجاد نمایشگاه های جنبی و عرضه محصولات قرآنی هستیم.

فراهنگ** 1355**





:: برچسب‌ها: خیابان , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: